Afhangen TVHB via QR-code/digitale ledenpas ClubApp

22 december 2023

Ieder lid van een bij de KNLTB aangesloten vereniging ontvangt ook de KNLTB ledenpas. Tot en met eind 2023 wordt nog gewerkt met een fysieke plastic pas (met magneetstrip), maar deze variant is vanaf 1-1-2024 niet meer aan te vragen. Vanaf dan wordt door de KNLTB, en dus ook door TVHB, volledig overgeschakeld naar een digitale ledenpas. Alle informatie hierover kan je vinden op https://www.centrecourt.nl/ledenpas.

De digitale ledenpas is voor alle leden beschikbaar in de KNLTB Club App; deze app is voor iedereen beschikbaar in de App Store en Google Play (zie voor meer informatie https://www.knltb.club/clubapp/). Je kan hier inloggen bij onze vereniging TV Haagse Beemden, met de inloggegevens die je vanuit de TVHB ledenadministratie ontvangen hebt.

Voor het afhangen kan vanaf nu gebruik gemaakt worden van het afhangen via de digitale ledenpas en QR-code. Alle informatie hierover vind je hieronder.

Afhangen via de digitale ledenpas en QR-code
Om een baan af te hangen moet je gebruik maken van de KNLTB Club App en op de club een beschikbare baan selecteren/reserveren. In de app is met groene QR-icoontjes zichtbaar welke banen en tijden beschikbaar zijn. Daarna moet je de QR-code op het afhangbord (in het halletje bij TVHB) scannen en kan je de baan reserveren. Voor meer uitleg zie bijgevoegd document "KNLTB - Afhangen-met-qr-code-instructies-voor-de-speler.pdf" en een instructiefilmpje op https://vimeo.com/846883826.

Aandachtspunten
:

• Afhangen kan alleen als je op de club bent; online vanuit huis een baan reserveren is niet mogelijk;
  • Er moeten altijd minimaal 2 spelers aanwezig zijn om te kunnen afhangen. Bij het boeken moet je een medespeler selecteren, die ook op de club aanwezig moet zijn. Dit is mogelijk op 2 manieren:
    • Minimaal 2 spelers moeten de QR-code op het afhangbord scannen en zo 'aantonen' op de club aanwezig te zijn.
    • Eén van de spelers moet de QR-code op het afhangbord scannen. Bij het reserveren van een baan kan bij de selectie van de andere speler(s) [als deze de QR-code op het afhangbord nog niet gescand hebben], ook de QR-code van de digitale ledenpas in de clubapp gescand worden door het lid dat afhangt en de baan reserveert. De digitale ledenpas is beschikbaar in de KNLTB Club App, onder Meer -KNLTB Digitale ledenpas.
  • Bij afhangen m.b.v. de digitale ledenpas en QR-code geldt dat bij een boeking iedereen op deze manier moet afhangen; een combinatie van QR-code en gebruik van de gewone plastic pas is niet mogelijk.
  • Het kan soms voor komen dat je in de Club App bij het maken van een reservering geen beschikbare banen ziet (geen groene QR-icoontjes). Dit kan van toepassing zijn aan het begin van een 5-minuten blok, als de Club App nog niet ververst is. Toelichting: Als je om bijvoorbeeld 20.15u wil afhangen is in de KNLTB Club App nog het tijdsblok vanaf 20.15u zichtbaar. Omdat je niet kan afhangen in een bestaand tijdsblok, moet je heel even wachten (in principe maximaal een minuut) tot de Club App ververst is en het volgende tijdsblok vanaf 20.20u toont. Zie bijgevoegd bestand "Digitaal Afhangen QR-code overgang 5-min tijdsblok.pdf" voor een visuele weergave van deze situatie.

Als je op de club de QR-code gescand hebt, is deze (momenteel) een uur actief. Als je na je 1e reservering nog een 2e keer wil afhangen, hoef je de QR-code niet meer te scannen bij het afhangbord, maar kan je dit meteen vanaf de baan doen (nadat de tijd van je 1e reservering verstreken is, en uiteraard onder voorwaarde dat de baan beschikbaar is).

We gaan er vanuit dat alles duidelijk is en ook dat alles goed zal werken. Mocht je eventueel toch vragen hebben of tegen problemen of iets onverwachts aanlopen, laat het ons dan weten! Stuur in dat geval een mail naar Cor, via mailadres [email protected].

Sportieve groeten en veel tennisplezier,

Ledenadministratie TVHB