IVA Certificaat

Vanaf 2017 is het IVA-certificaat verplicht

In 2016 hebben we alle leden opgeroepen het IVA-certificaat te behalen. Veel leden hebben hier gevolg aan gegeven. Wij feliciteren hen van harte.

Een groot aantal leden heeft het IVA-certificaat echter nog niet gehaald. Met ingang van 2017 is het kunnen overleggen van het IVA-certificaat voor alle TVHB leden vereist. Dat betekent het volgende: Een lid ontvangt alleen de KNLTB pas 2017 indien hij of zij een IVA-certificaat heeft behaald (en natuurlijk de 3 bardiensten heeft ingevuld).

Dit is in lijn met de wijze waarop andere (Bredase) tennisverenigingen met deze verplichting omgaan. Overigens hebben diverse leden van andere verenigingen TVHB leden en bestuur dit jaar aangesproken op het feit dat TVHB leden die bardienst hadden niet over een IVA-certificaat beschikten.

Wat is het IVA-certificaat en waarom moet ik het halen?

Voor ieder lid die bardienst draait moet er een IVA-certificaat (Certificaat instructie Verantwoord Alcohol schenken) zijn, wat bij controle getoond kan worden. Is dit niet aanwezig, dan kunnen we hiervoor een boete krijgen.

Hoe kan je het IVA-certificaat halen?

Dit kan heel eenvoudig door naar deze link te gaan: http://www.nocnsf.nl/iva

Lees daar de tabbladen en doe de test. Dat kost alles bij elkaar een half uur.

Mocht je een foutief antwoord gekozen hebben, dan kan dit weer aangepast worden.

Voordat je de test maakt, moet je een aantal gegevens invoeren.

Bij het e-mailadres van de barverantwoordelijke vul je in: [email protected].

Verder

Na het behalen van de test wordt het certificaat automatisch per e-mail naar jouzelf en naar de barverantwoordelijke verstuurd. Deze certificaten worden dan verzameld in een map, die in het clubhuis aanwezig is.

Heb je nog vragen hierover of heb je hulp nodig, neem dan contact op met Willem Zandbergen, of stuur een mail naar [email protected].

Heb je het IVA-certificaat al behaald, dan verzoeken we je deze te sturen naar [email protected].

Bestuur TVHB