Parkcommissie

De Parkcommissie zorgt voor het onderhoud van het park inclusief het Paviljoen/clubhuis. Gemeente Breda zorgt voor het regulier onderhoud van de tennisbanen, maar als er een probleem is dan probeert de parkcommissie dat (tijdelijk) op te lossen.

Naam Verantwoordelijk voor
Ruud Waterreus Technische zaken, parkonderhoud en keuring banen
Arnold van Egmond Onderhoud park / groenvoorziening
Jan Haspers Onderhoud park / groenvoorziening
Frans van Vilsteren Onderhoud park / groenvoorziening
Adrie Pols
Onderhoud park / groenvoorziening
Roel Baljon
Onderhoud park / groenvoorziening

Algemeen contactadres:
[email protected].

Elke eerste zaterdag van de maand is in principe een werkochtend en ze gaan dan aan de slag met:

• Eventuele storingen die gemeld zijn en reparaties van problemen die ze zelf hebben opgemerkt;
  • Controle van de toestand van de tennisbanen;
  • Het schoonmaken van het park dit betreft o.a. het vegen van terras en paden, onkruid verwijderen, heg snoeien enz.

Grotere klussen gaan vaak buiten de maandelijkse zaterdag om. In 2020 zijn bijvoorbeeld de kozijnen van het paviljoen geschilderd, alle verlichting vervangen door LED lampen en de bekabeling van de meterkast geordend.

Overige werkzaamheden

• Voor toernooien en competitie lopen we de banen langs om te kijken of alles heel is en de netten op de juiste hoogte hangen.
  • In de winter keuren wij de banen zodat de leden weten of er wel of niet gespeeld kan/mag worden.
  • Verbeteren installaties, ophangen van lampen e.d. maar vooral het verhelpen van storingen (licht wat niet werkt, lekkende kraan, vervangen lampen, aanleg stopcontact, dimmer e.d.).
  • Zorg voor de tennisbanen (telborden, netten, veegnetten, hekwerk enz.)
  • Ruud is contactpersoon voor Gemeente Breda (voor onderhoud banen, park en paviljoen).
  • Ruud is contactpersoon voor Sportstroom verlichting tennis banen, Saval brandblusmiddelen, allerlei inspecties zoals milieu en veiligheid Gemeente Breda, Tes installatietechniek, Heras hekwerk, inbraakbeveiliging enz.)